یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۵۰:۱۸

با اجرای طرح ملوان _ دانشجو
مشکل کارورزی فارغ التحصیلان رشته‌های دریایی حل می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: عضو هیات مدیره موسسه علوم دریایی نفتکش پارس گفت: اگر طرح ملوان- دانشجو در سطح ملی اجرا شود موضوع کارورزی فارغ‌التحصیلان رشته‌های دریایی تا اندازه‌ای حل می‌گردد.

مشاور و عضو هیات‌مدیره موسسه علوم دریایی نفتکش پارس گفت: گروه شرکت ملی نفتکش ایران اکنون حدود یک سال و نیم است که طرح"دانشجو ملوان"را با اعزام 50 نفر به کشتی آغاز کرده است که تعدادی از آنها فارغ‌التحصیل شده‌اند و برای امتحانات شایستگی آماده می‌شوند.اسحاق علی ‌میر در پانل تخصصی بررسی توسعه منابع انسانی در بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی کشور با اعلام این خبر که دانشگاه‌های دریایی کشور سالانه پتانسیل آموزش 1660 دریانورد را دارند، گفت: دانشگاه‌های ما شاید بتوانند سالانه دو تا سه برابر این تعداد دانشجو در رشته‌های مختلف دریایی پذیرفته و آموزش دهند اما آنچه مهم‌تر از همه است مساله ظرفیت کشتیهای کشور ما برای پذیرش این دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش ایران در زمینه آموزش و جذب دانشجویان بر روی کشتی برنامههای ویژه‌ای دارد، یادآور شد: با وجود اینکه قبلاً برای هر کشتی به میزان هشت، 10 تا 12 دانشجو تحت مدیریت و آموزش یک مربی در نظر گرفته می‌شد باید بگوییم که متاسفانه این امکانات به لحاظ مسائل اقتصادی در شرکت‌های کشتیرانی لحاظ نمی‌شود و در سطح دنیا هم راهی برای آن نیست زیرا برای شرکت کشتیرانی از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه نیست. مشاور و عضو هیات مدیره موسسه علوم دریایی نفتکش پارس اظهار کرد: اما راه حل دیگری هم وجود دارد که ما در شرکت ملی نفتکش در حال اجرای آن هستیم. وی از طرح"دانشجو ملوان" به‌عنوان این راه حل نام برد و افزود: ما در این طرح موضوع کارآموزی 9 ماه و 12 ماهه که برای رشته‌های مختلف در کشتی داشتیم را بدین صورت حل کردیم که فرد را به عنوان"دانشجو ملوان"روی کشتی اعزام میکنیم و علاوه بر اینکه حقوق و مزایای مربوطظه را طبق قانون تامین اجتماعی  و مقررات بین المللی از قبیل کنواسیون MLC پرداخت میکنیم.

‌میر با اشاره به اینکه این افراد هم آموزش میبینند و هم کار میکنند،خاطرنشان کرد: شرکت ملی نفتکش ایران اکنون حدود یکسال و نیم است که این طرح را با اعزام 50 نفر آغاز کرده است و فارغ التحصیل هم داشته به طوری که در شرف آمادگی برای طی امتحانات شایستگی هستند. به گفته وی، بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی درکشورهای مختلف دنیا این کار را انجام داده‌اند و موفقیت‌آمیز هم بوده است.وی گفت: 18 نفر از دانشکده علوم دریایی دانشگاه صنعت نفت محمودآباد دوره کارورزی خود را به صورت ملوان دانشجو به پایان رسانده و اکنون یا امتحان سازمان بنادر را پشت سر گذاشته و یا در شرف امتحان هستند، همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و ... هم تعدادی فارغ‌التحصیل رشتههای مورد نیاز را جذب کردیم که مشغول گذراندن دوره کارورزی به همین شیوه هستند. مشاور و عضو هیات مدیره موسسه علوم دریایی نفتکش پارس افزود: از فارغ التحصیلان دانشگاههای دیگر هم افرادی را جذب کردهایم و در این راستا نیز به کار خود در جذب دانشجویان ادامه خواهیم داد. وی همچنین یادآور شد: اگر طرح ملوان- دانشجو در سطح ملی اجرا شود و سایر کشتیرانی‌های داخلی هم این کار را انجام بدهند موضوع کارورزی فارغ‌التحصیلان رشته‌های دریایی تا اندازه ای حل می‌گردد.



  کد خبر : 2444
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :